...Si a fost Black Friday 2016

Black Friday 2016 abia s-a incheiat si majoritatea magazinelor online au anuntat vanzari record. Evenimenul de reduceri de anul acesta s-a incheiat cu recorduri, unele pozitive, altele negative. Magazinele au vândut la prețuri tăiate, iar clienții au crezut că au făcut afacere bună. E posibil să prindă un preț bun, dar e posibil să nu fi fost nici reducerea cea mai mică din an.

Pentru a nu va amagi prea tare cu reducerile de Black Friday nu trebuie sa uitati urmatoarele:
  • magazinele nu vand niciodata in pierdere
  • magazinele nu fac servicii de caritate
  • magazinele trebuie să facă profit
  • cursul valutar si infrastructura contează enorm în prețul final a unui produs sau serviciu
Totuși, marea problemă a magazinelor online și a nebuniei cumparaturilor de Black Friday si de Sarbatori sunt firmele de curierat. Dar parca niciodata nu a fost mai rau decat in acest an!

Cam asta mi s-a intamplat si mie, care desi nu sunt un impatimit de shopping nu am vrut sa ratez evenimentul si am cumparat cate ceva pentru a-mi reinnoi garderoba. Am ales cateva camasi de la magazinul online Answear din Arad, care desi nu sunt tocmai ieftine, au avut reduceri substantiale de Black Friday. Am facut comanda online si am ales ca metoda de plata "Ramburs" (o alegere mai mult decat inspirata dupa cum veti vedea in continuare!):
Data plasării comenzii:
2016-11-20 21:39:12
Modul de livrare:
Curier
Timp de expediere estimat:
Până la 48 de ore
Metoda de plată:
Ramburs

Surpriza abia acum incepe. Desi mi se promitea livrarea in maxim 48 de ore, nici pana astazi 04 decembrie (14 zile!) nu mi-a fost livrata comanda. Vinovat: firma de curietat DPD Romania.
Am inteles ca nu sunt singurul patit in aceasta perioada si fenomenul a fost unul in masa in aceasta perioada cand cresc vanzarile, apropiindu-se perioada Sarbatorilor de iarna.
Desi, printr-un email DPD Romania m-a asigurat ca:
Stimate Client, 
Ne bucuram sa va anuntam ca expeditia dumneavoastra cu numarul 17037500178945 apartinand WEARCO LTD a fost receptionata in depozitul DPD Romania. Valoarea trimiterii este de 151.8 lei si urmeaza sa efectuam prima incercare de livrare in urmatoarele 24h – 48h, cu mentiunea ca in ziua in care vom incerca livrarea la adresa dumneavoastra, veti fi notificat printr-un SMS.
camasile comandate de mine acum doua saptamani zac printr-un depozit din Sibiu al firmei de curierat.


Am incercat sa iau legatura cu firma de curierat, dar singurul tel. de contact pe care il pun la dispozitie nu face altceva decat sa iti inchida apelul dupa... 7 secunde. Cat despre vreun feed-bak din partea lor... nici pomeneala. Tacere pe toate liniile.
Am sunat in nenumarate randuri si in call-center-ul Answear care desi au promis marea cu sarea nu au facut nimic sa pot intra in posesia comenzii iar ei sa isi incaseze contravaloarea produselor.
Probabil multi dintre voi vor spune ca Answea.ro nu au nici o vina si ca vina apartine in exclusivitate firmei de curierat. Ba eu spun ca vina apartine in aceeasi masura si Answear deoarece nu au stiut sa gestioneze o situatie previzibila, sa se asigure ca firma de curierat are suportul logistic pentru livrarea comenzilor lor si sa prevada sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale.
Dar de ce se intampla toate acestea, mai ales acum in prag de Sarbatori? Nici o firma nu isi doreste sa angajeze personal suplimentar pentru o lună de zile (desi pe site-urile internationale am vazut numeroase anturi de joburi temporare pentru perioada sfarsitului de an).
PS. Tot in aceasta perioada am comandat produse de pe un site din Marea Britanie, iar livrarea acestora s-a facut in 3 zile!
Hai ca se poate!

Niciun comentariu: